The Hunger Games (recenzia)

9. srpna 2014 v 18:26 | Lady- Jen |  ☼ Review
Ahojte. No už dlho som nenapísala žiadny článok a ani tento nebude veľmi originálny a zaujímavý, ale mám na to rozumné vysvetlenie. Mali sme autonehodu (za ktorú nemôžeme my :D) a ja som po nej taká rozklepaná, že nič nedokážem urobiť a vymyslieť originálny článok. Takže toto bude recenzia na trilógiu The Hunger Games ( Hry o život). Viem, asi to pozná úplne každý a nepotrebuje si teraz na to čítať recenziu, ale chcela som napísať aspoň niečo. Tento článok asi nebude veľmi zrozumiteľný, no nevadí. Snažila som sa, aby to bolo originálne a nie, aby som skopírovala recenziu niekoho úplne iného. :D No asi je trochu blbé písať recenziu na všetky knihy naraz, ale to je jedno.

The Hunger Games

No, musím povedať, že prvá kniha ma zaujala najviac a keď som ju čítala po prvý raz nemohla som sa od nej odtrhnúť. Veľmi som sa hnevala keď ma niekto vyrušil, pretože som do toho bola úplne zahĺbená. Prvú knihu som čítala asi 4 krát v 3 rôznych jazykoch. :D

V troskách Severnej Ameriky sa nachádza futuristická krajina menom Panem s hlavným mestom Sídlom (Kapitolom) a 12. obvodmi. Každý rok sa tam koná reality show- The Hunger Games (Hry o život), ako upomienka, že dni temna (keď všetky obvody povstali proti Sísdlu) sa už nesmú opakovať. Do týchto hier musí každý obvod poskytnúť jedno dievča a jedného chlapca ako splátcov, ktorí budú prevezení do verejnej arény kde budú bojovať na život a na smrť, až kým neostane iba jediný víťaz. Hlavná hrdinka, Katniss Everdeenová sa do 74. ročníku hier o život prihlási dobrovoľne keď vyžrebujú jej sestru. Spolu s ňou vyžrebujú aj chlapca menom Peeta Mellark, ktorý jej zachránil pred rokmi život. V aréne Katniss a Peeta ukazujú, že sú milenci s toho iba jeden to predstiera. Katniss robí všetko preto, aby zachránila seba aj Peetu. Podarí sa jej nakoniec zachrániť oboch, alebo bude musieť zabiť chlapca, ktorý jej pred rokmi zachránil život?

Catching Fire

Na druhú knihu som sa už nemohla dočkať. Hneď keď som dočítala prvú začala som čítať druhú. Hneď ma to znovu pohĺtilo. Pamätám si, že keď som to čítala po prvý raz bola som vystrašená, nahnevaná a smutná a trochu som sa na autorku hnevala :D, ale keď som to čítala po druhý raz, pochopila som, že je dobré, že to tak spravila. Dokonca lepšie. :)

Po konci 74. ročníka Hier o život sa Katniss a Peeta vracajú domov do 12. obvodu no chvíľu po tom musia znovu opustiť svoje rodiny a vydať sa na cestu po celom Paneme, známu ako turné víťazov. Tam sa snažia Katniss a Peeta ukázať Panemu, že sa veľmi milujú a Katniss konala v aréne iba z čistej lásky, aby zakryli v ľuďoch stopy po vzbure, ktorú v ľuďoch vyvolala Katniss zo svojím príbehom z arény. O chvíľu po návrate domov ich čaká nemilé prekvapenie. Sú hry štvrťstoroćia. Katniss a Peeta sa musia vrátiť do arény. Cestou do arény sa Katniss rozhodne, že ochráni Peetu a ona zomrie. Podarí sa Katniss splniť čo si zaumienila?

Mockingjay

Ako pri druhej knihe aj túto som hneď po dočítaní predchádzajúcej knihy hneď začala čítať. Pri tejto knihe som bola ešte viac vystrašená, nahnevaná a smutná ako pri predchádzajúcej. No hlavne smutná. Tento krát som sa však už na autorku nehnevala, ale obdivovala, že túto trilógiu zakončila takto. Túto knihu som nečítala veľmi rýchlo lebo po každej strane a kapitole som dlho nad tým čo sa práve udialo uvažovala. Zatiaľ som ju na rozdiel od predchádzajúcich častí nedokázala prečítať viac ako raz, ale ešte si to určite aspoň raz prečítam.

Posledná časť sa odohráva hlavne v podzemí 13. obvodu o ktorom Sídlo tvrdilo, že ho po temných dňoch zničilo, ale istá časť populácie prežila a vybudovala obvod pod zemou. Rebelom sa podarilo vyslobodiť Katniss z arény, ale Peetu zajalo Sídlo. Vojna sa začala a Katniss sa stala tvárou vzbury (aj vďaka svojmu odznaku z arény). Jedine ona môže zabrániť krviprelievaniu. Nakoniec sa za určitých podmienok stane Drozdajkou a jej úlohou je zjednotiť obvody. No nie je to také jednoduché, pretože Peetu za to v Sídle mučia. Keď ho rebeli zachránia, Peeta má zlé spomienky na Katniss a nenávidí ju. Následne chce Katniss zničiť Sídlo a zabiť prezidenta Snowa. Vydá sa do Sídla. Podarí sa jej to, alebo sa stane niečo čo nikto nečakal? Na konci knihy sa vojna končí a Katniss si konečne uvedomí čo cíti k Peetovi.

Táto kniha bola jedna z najlepších aké som kedy čítala a vždy aj bude. Určite na mne zanechala nejaké stopy aj keď nepatrím medzi ľudí čo sa nejako obzvlášť vžívajú do kníh. Collinsová má u mňa veľký rešpekt za to ako to zakončila. Síce to nemá najšťastnejší koniec, ale aj tak to bolo celkom pekné. :)

A čo si vy myslíte o tejto knihe, alebo hoci filme? :)

1 člověk ohodnotil tento článek.